Izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojums
Varakļāni, 15.12. 2021. |
|
|
Publiskojamā daļa
SASKAŅOTS
Varakļānu novada domes priekšsēdētājs |
Māris Justs | |
2021. gada 15. decembrī |
||
|
||
|
||
|
1. Izglītības iestādes vispārīgs raksturojums
Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2020./2021.māc.g.
Izglītības programmas nosaukums |
Izglītības programmas kods |
Īstenošanas vietas adrese (ja atšķiras no juridiskās adreses) |
Licence |
Izglītojamo skaits, uzsākot programmas apguvi vai uzsākot 2020./2021.māc.g. |
Izglītojamo skaits, noslēdzot programmas apguvi vai noslēdzot 2020./2021.māc.g. |
|
Nr. |
Licencēšanas datums |
|||||
Pirmsskolas izglītības programma |
01011111 |
Rēzeknes iela 1, Varakļāni |
V-3073 |
29.11.2010. |
116 |
141 |
Speciālā izglītības programma izglītojamajiem ar jaukta tipa attīstības traucējumiem |
01015611 |
Rēzeknes iela 1, Varakļāni |
V-4828 |
18.06.2021 |
1 |
1 |
- Pedagogu un atbalsta personāla nodrošinājums
Nr.p.k |
Informācija |
Skaits |
Komentāri (nodrošinājums un ar to saistītie izaicinājumi, pedagogu mainība u.c.) |
1. 1 |
Pedagogu skaits izglītības iestādē, noslēdzot 2020./2021.māc.g. (31.08.2021.) |
13 |
Patstāvīgi strādājoši pedagogi.Visu pedagoģisko darbinieku izglītība atbilst 11.09.2018. gada Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr. 569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”. Iestādē strādā divi maģistri. |
2. |
Ilgstošās vakances izglītības iestādē (vairāk kā 1 mēnesi) 2020./2021.māc.g. |
1 |
Speciālais pedagogs no 2021. gada jūlija |
3. |
Izglītības iestādē pieejamais atbalsta personāls izglītības iestādē, noslēdzot 2020./2021.māc.g. |
5 |
Atbalstu ikdienas darbā izglītojamiem, pedagogiem, vecākiem nodrošina atbalsta personāls – psihologs (pēc pieprasījuma novada ietvaros), skolotājs logopēds, skolu māsa, metodiķis, grupas skolotāja. Izglītojamajam ar speciālajām vajadzībām palīdz skolotāja palīgs, novada psihologs. |
- Informācija, kura atklāj izglītības iestādes darba prioritātes un plānotos sasniedzamos rezultātus 2021./2022.māc.g. (kvalitatīvi un kvantitatīvi, izglītības iestādei un izglītības iestādes vadītājam)
Nr. p.k |
Prioritāte |
Kvalitatīvie sasniedzamie rezultāti |
Kvantitatīvie sasniedzamie rezultāti |
1. |
Ieviest izglītojamo apmeklējumu, attīstības vērtēšanu un citas dokumentācijas izstrādi un ievietošanu e-vidē (ELIIS tiešsaites sistēmā) |
1.Palielinās darba efektivitāte un laika ietaupījums. 2.Pārskatāms izglītojamo apmeklējums un sasniedzamie rezultāti. 3.Bērnu attīstības sekmēšanai tiek veicināta vecāku iesaiste un interese. |
1. Pedagogi pārzin pirmsskolas vadlīnijas. 2. Visi pedagogi iepazīstas un izprot ELIIS tiešsaistes sistēmu, kas sniedz inovatīvus digitālus risinājumus pirmsskolas izglītības iestādes mācību darba organizēšanai. 3.Pedagogi veic ierakstus individuāli katram bērnam. |
2. |
Sekmēt pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi |
1. Izglītības programmas īstenošanai Pedagogiem ir nepieciešamas prasmes un kompetences. |
1.Visi pedagogi ir apmeklējuši profesionālās pilnveides kursus 36 stundu apjomā |
3. |
Veicināt izglītojamo vecāku ieinteresētību un iesaisti bērnu izglītības pocesā |
1. Pedagogi 1x mēnesī izstrādā un piedāvā vecākiem interesantas aktivitātes un izglītojošus uzdevumus veicamus brīvdienās vai brīvajā laikā mājās. |
1.Izglītojamo vecāki sadarbojas ar grupu skolotājām un iesaistās bērnu attīstības veicināšanā. 2.Vecāki 100% pieslēgušies un darbojas ELIIS tiešsaistes sistēmā. |
2.Izglītības iestādes darbības pamatmērķi
- Izglītības iestādes misija – Mūsdienīgi drošā un attīstošā vidē izglītot atbildīgu,
izlēmīgu un apzinīgu bērnu.
- Izglītības iestādes vīzija par izglītojamo – bērns kā Latvijas patriots nāk uz
pirmsskolu ar prieku, kur pēc kompetencēm ieinteresēts mācās un attīstās.
- Izglītības iestādes vērtības cilvēkcentrētā veidā – Sadarbība, Atbildība, Cieņa,
Latvijas valsts, Latviešu valoda, Drošība.
- 2020./2021.mācību gada darba prioritātes (mērķi/uzdevumi) un sasniegtie
rezultāti izvirzot šī gada vērtības: daba, darbs, tikums, sadarbība.
Pamatojums |
Darbības prioritātes 2020/2021.m.g. |
Sasniegtais 2020/2021. m. g. |
Mācību saturs |
1.Īstenot un organizēt kompetenču pieejā balstītu mācību, audzināšanas un vērtēšanas procesu visos vecumposmos. 2.Audzināšanas uzdevumu aktualizēšana mācību procesā. |
1.Visos vecumu posmos pedagoģiskajā procesā īsteno jauno mācību saturu. 2.Aktualizēti audzināšanas darba mērķi akcentējot vērtības - daba, darbs, tikums, sadarbība. 3.Pedagogi veic vērtējumu par katru izglītojamo, atbilstoši Iestādes izstrādātajiem Iekšējiem noteikumiem"Bērnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība" |
Mācīšana un mācīšanās |
1. Pedagogu savstarpēja pieredzes apmaiņa. 2.Jaunā mācību satura ieviešana. 4.Veicināt pedagogu sadarbību, daloties pieredzē ar kolēģiem un meklējot efektīvākas darba formas un metodes. |
1. Rotaļnodarbību organizēšana pa mācību jomām. 2. Kopīgi īstenoti tematiskie projekti, kur iesaistās mūzikas, sporta pedagogs, ievērojot kompetencēs balstītas izglītības nosacījumus. 3. Īstenotas kvalitatīvas darba formas un metodes. |
Izglītojamo attīstība |
1.Izglītojamā attīstības analīzes pilnveidošana. 2.Papildināt materiāli tehnisko bāzi ar pašgatavotiem metodiskajiem mācību materiāliem. |
1. Individuāla pieeja izglītojamo attīstības veicināšanai katrā vecuma grupā. 2. Divas reizes mācību gada laikā tiek veikta izglītojamo sasniegumu vērtēšana. 3. Izgatavoti metodiskie materiāli, atbilstoši programmas saturam. |
Atbalsts izglītojamiem |
1.Pedagogu sadarbība ar izglītojamo vecākiem. 2. Atbalsta personāla izveidošana. 3. Logopēda sadarbība ar grupu skolotājiem un vecākiem. |
1. Iestādes ikdienas darbā ir pedagoģiskā sadarbība (klātienē, attālināti)- iestāde un ģimene. 2. Ir izveidots atbalsta personāls, kurš piedalās darba plānošanā, analizēšanā, konsultācijās. 3. Logopēds piedalās vecāku sapulcēs un dalās ar informāciju, materiāliem – konsultē vecākus individuāli. |
Iestādes vide |
1.Estētiskas un drošas darba vides apstākļu uzturēšana. 2.Nodrošināt izglītojamos ar mūsdienīgu mācību vidi. |
1. Iestādē ir izstrādāti drošības noteikumi izglītojamiem. 2.Vecāku līdzdarbība iestādes vides labiekārtošanā. 3. Iestādē plānveidīgi tiek pilnveidota telpu un āra laukumu vides labiekārtošana. |
Resursi |
1.Izglītības vides pilnveidošana. 2.Materiālās bāzes pilnveidošana, tehnisko līdzekļu iegāde, mācību līdzekļu nodrošināšana, metodisko materiālu iegāde. |
1. Papildināta metodiskā bāze ar mācību materiāliem un līdzekļiem. 3. Atjaunotas lodžijas, pabeigts visu grupu kosmētiskais remonts un iegādātas jaunas mēbeles. 4. Iegādāti stacionārie datori 5 grupās un portatīvie 2 grupās. 5. Nomainīti radiatori zālē un 2 grupās. 6. Tiek veikts remonts telpās, kur plānota nakts grupas izveide. 7. Iegādāta interaktīvā tāfele, gaismas galds, digitālās klavieres, atbilstošas bērnu mēbeles. |
Iestādes darba organizācija, vadība, kvalitātes nodrošināšana |
1.Iestādes darba organizēšanas un plānošanas procesā iesaistīt pirmsskolas padomi. 2.Veikt pirmsskolas pedagogu, darbinieku un vecāku aptaujas, pārrunas, lai izprastu problēmas, attieksmi un nepieciešamo pilnveidi. 3.Izstrādātu iestādes attīstības plānu un pašvērtējumu. 4. Pieteikties izglītības iestādes vadītāja profesionālās darbības novērtēšanai. |
1. Izstrādāts ATTĪSTĪBAS plāns 2020 - 2023. gadam. 2. Organizēta aptaujas pārrunas, sapulces vecākiem un pirmsskolas padomei. 3. Kvalitātes nodrošināšanai - sapulces, pedagoģiskās sēdes, informatīvās sanāksmes, konsultācijas, individuālās pārrunas. 4. Tiek organizēti kolektīva saliedēšanas pasākumi. 5. Pedagogi, pēc izstrādātiem kritērijiem, veic pašvērtējumu. 6. 23.12.2020. AKREDITĀCIJAS ekspertu komisijas ziņojums par IZGLĪTĪBAS IESTĀDES VADĪTĀJA PROFESIONĀLĀS DARBĪBAS NOVĒRTĒŠANU. 7. IKVD Lēmums Nr. 3-04e/2 par profesionālās darbības novērtējumu. |
KOPSAVILKUMS
Sasniegtie rezultāti: pedagogi regulāri organizēja rotaļnodarbības āra vidē, kura veicina bērnu izpētes darbību, mācīšanos un patstāvību – grupu dārza kastēs, āra klasē (grupu lodžijās).
* Bērni devās izzinošās ekskursijās ārpus iestādes - uz pilsētas apskates objektiem.
* Gada laikā mācību organizācijas forma tika īstenota, atbalstot bērna potenciālu, kas vērsts uz sadarbību starp pedagogu un bērnu.
* Ir izveidota, īstenojot mācību un audzināšanas procesu, pirmsskolas vecuma bērniem droša, mērķtiecīgi iekārtota, pieejama, attiecīgā vecumposma prasībām atbilstoša, uz attīstību virzīta, izglītojoša vide.
* Vecāki iesaistījās bērna attīstīšanā, pirmsskolas pasākumos un vides sakārtošanā.
* Iestādes mācību attīstošā vide ir iekārtota atbilstoši bērnu vecumposmam.
* Mācību jomas ir pietuvinātas cilvēka dzīves darbības jomām.
* Mācību vide ir motivējoša, kas rosina un virza bērnu darbību un rīcību, mudinot viņus mācīties un iesaistīties iestādes dzīvē.
3.Kritēriju izvērtējums
a Kritērija “Administratīvā efektivitāte” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Vadītāja, nodrošina iestādes pasvērtēšanas un attīstības plānošanas virzību. Pēc vadītājas iniciatīvas, iestādes plānošanas procesā, ir iesaistītas lielākā daļa mērķgrupu. |
Visu mērķgrupu aktīva iesaistīšanās iestādes plānošanas un pašnovērtēšanas procesā (iestādes padomi, vecākus, tehniskos darbiniekus un citas ieinteresētās puses) |
Vadītāja deliģē pienākumus un atbildību pamatā administrācijas darbiniekiem, pedagogiem, kur pedagogi ir līdzatbildīgi par iestādes mērķu sasniegšanu. |
Papildināt izglītības iestādes vadītājas un pedagogu zināšanu pilnveidi IT jomā. Izveidot daba grupas – EKO skola - Iestādes noformēšana, - Iestādes publicitāte. |
Izglītības iestādes kvalitātes mērķi tiek aktualizēti un vadības komandai ir izpratne par sasniedzamajiem rezultātiem |
Piesaistīt, plānot, pildīt finanšu resursus izglītības iestādē. |
Izglītības iestādes dibinātājs ir deleģējis iestādes vadītājam tiesības, īstenot finanšu un materiāltehnisko resursu pārvaldību. |
Nodrošināt mūsdienīgu pieeju izglītībā, sekot informācijai par izglītības pamatnostādnēm |
b Kritērija “Vadības profesionālā darbība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Izglītības iestādes vadītājs veic iekšējo normatīvo dokumentu izvērtēšanu. Izglītības iestādes iekšējie normatīvie akti ir praktisks instruments, ar kuriem vadītājs īsteno savu darbību, lai sasniegtu rezultātus |
Izglītības iestādes vadītājs regulāri atjauno un papildina informāciju VIIS sistēmā. |
Vadītājs īsteno lēmumu pieņemšanu demokrātiski – saskatot un lietderīgi izmantojot darbinieku stiprās puses. |
Turpināt apgūt pareiza laika plānošanu. |
Iestādes vadība īsteno komunikāciju, kura veicina piederības sajūtu iestādei, kas ir pozitīva, taisnīga, cieņpilna un iekļaujoša. |
Reizi gadā organizēt individuālas sarunas ar pedagogiem mērķu noteikšanai un efektīvas atgriezeniskās saitei nodrošināšanai |
Izglītības iestādē ir definētas kopīgās vērtības un sadarbības principi |
Sadarbojoties kolektīvā, motivēt un virzīt pedagogus definēt personīgās vērtības un/vai principus. Izveidot mērķtiecīgu atklātības principu komunikāciju. |
c Kritērija “Atbalsts un sadarbība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Sistemātiska sadarbība ar dibinātāju - pašvaldību, kas rada drošības sajūtu vadītājai, definējot izglītības iestādes attīstības vīziju, stratēģiju un ikgadējās darba prioritātes. |
Pilnveidot pedagogu sadarbību izglītības procesā, nodrošināt pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi. Organizēt vadītājas un iestādes padomes tikšanos ar pašvaldības priekšsēdētāju, deputātiem vienotu mērķu sasniegšanai. |
Pirmsskolas iestāde atbalsta un iesaistās pašvaldības rīkotajās aktivitātes, pārstāvot izglītības iestādi. |
Turpināt sadarbību ar pašvaldību. |
Izglītības iestādē personāls aktīvi, mērķtiecīgi iesaistās aktuālo pārmaiņu ieviešanā. |
Veidot vienotu izpratni visām mērķgrupām (vecākiem, iestādes padomei) par iestādes vērtībām. |
Izglītības iestādē raksturīga mērķtiecīga savstarpēja pedagogu profesionālā sadarbība. |
Sadarboties ar citām izglītības iestādēm. |
Vecāki labprāt un regulāri iesaistās izglītības iestādes darbā pēc vadītāja vai grupas skolotāja uzaicinājuma. |
Jāizveidota sistēma, kuras rezultātā visi vecāki zina, kā iespējams iniciēt dažādas aktivitātes un/vai pārmaiņas pirmsskolā. |
Izglītības iestādes vadītājs rada priekšnosacījumus un iniciē iestādes padomes darbību. |
Iesaistīt iestādes padomes vecākus pirmsskolas attīstības stratēģijas plānošanā un organizēšanā |
d Kritērija “Pedagogu profesionālā kapacitāte” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Visiem pedagogiem ir nepieciešamā izglītība un kvalifikācija un iestādē nav pedagogu vakanču. VIIS sistēmā pieejamā informācija par pedagogu tarifikāciju ir pilnīga. |
Nodrošināt mentora palīdzību jaunajiem pedagogiem. Piesaistīt iestādē speciālās izglītības skolotāju. |
Visi iestādē strādājošie pedagogi veic tiesību aktos noteikto nepieciešamo profesionālās kompetences pilnveidi. VIIS sistēmā ir pilnīga informācija par pedagogu profesionālo kompetences pilnveidi. |
Nodrošināt un veicināt pedagogu iesaisti pēc profesionālās pilnveides 3 gadu laikā 36h profesionālās kompetences pilnveides un 6h audzināšanas kursu nepieciešamības. |
Pedagogiem tiek nodrošināta optimāla noslodze. Izglītības iestādē ir ieviesta pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšanas sistēma |
Pilnveidot pedagogu vērtēšanas kritērijus, kuri ir aktuāli mācību programmas nodrošināšanai pēc kompetenču izglītības mācību jomās. |
Izglītības iestādē ir izveidota sistēma pedagoģiskā personāla darba pašvērtēšanai ne retāk kā reizi gadā. |
Pedagogi, pēc profesionālās darbības izvērtēšanas, izmanto savas stiprās puses profesionālās kompetences pilnveidei |
4. Informācija par institūcijām, ar kurām noslēgti sadarbības līgumi
Izglītības programmas īstenošanai tika noslēgts līgums ar e-klasi.
5. Audzināšanas darba prioritātes trim gadiem un to ieviešana
Prioritātes (bērncentrētas, domājot par izglītojamā personību)
Mērķtiecīgi organizēts mācību un audzināšanas process, kas vērsts uz cieņas un lojalitātes veidošanu par valsti.
- Veidot priekšstatu par galvenajām morālām un estētiskām vērtībām, atbalstot pozitīvo uzvedību.
- Sadarbojoties ar pašvaldību un vecākiem, veicināt bērna izglītošanu mācību jomās jau no agrīna vecuma.
- Veicināt bērna izpratni par ģimeni kā īpašu vērtību.
Bērniem tiek mērķtiecīgi izkopta nacionālā un valstiskā identitāte un patriotisma nostiprināšana, radot iespējas līdzdalībai
tautas tradīciju un kultūrvēsturiskā mantojuma apgūšanā un saglabāšanā, savas iestādes, pilsētas sabiedriskās un kultūras dzīves
veidošanā, apkārtējās vides izzināšanā un sakopšana.
6.Citi sasniegumi
Jebkādi citi sasniegumi, par kuriem vēlas runāt izglītības iestāde (galvenie secinājumi par izglītības iestādei svarīgo, specifisko).
Iestāde ikkatru gadu aktīvi piedalās konkursos novada mērogā: “CĀLIS-2021 ” - 1. vieta;
Varakļānu novada konkursā “Gaismas zieds” 2020/2021 – 2. vieta