VARAKĻĀNU NOVADA PAŠVALDĪBA
VARAKĻĀNU PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDE''SPRĪDĪTIS''
Reģistrācijas Nr. 90000054888
Rēzeknes iela - 1, Varakļāni, Varakļānu novads, LV–4838 Latvija
tālrunis 29342315, e-pasts Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.
APSTIPRINU:
Varakļānu pirmsskolas izglītības iestādes „Sprīdītis”
vadītāja : I. Mestere 2020. gada 31. augustā
Rīkojuma Nr. 1-20/ 43
IEKŠĒJIE NOTEIKUMI
Varakļānos
2020. gada 31.augustā
Varakļānu pirmsskolas izglītības iestādes “SPRĪDĪTIS" kārtība Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai
Izstrādāta saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumu Nr.360
“Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19
infekcijas izplatības ierobežošanai” 26.1. punktu
4.1. Vecākiem:
4.1.1. Ieeja uz konkrēto grupu tikai pa norādītajām ārdurvīm;
4.1.2. Ierodoties pēc bērniem, laikā, kad ir slēgtas ārdurvis, jāsazinās ar savas grupas skolotājām, informējot par ierašanās laiku.
4.1.2. Uz izglītības iestādi nevest līdzi skolas bērnus.
4.2. Apmeklētājiem:
4.2.1. Izglītības iestāde pieņem apmeklētājus klātienē tikai pēc iepriekšēja pieteikuma un tikai gadījumā, ja informācijas un / vai dokumentu apmaiņa vai pakalpojuma pieteikšana citā ceļā nav iespējama;
4.2.2. Lai pieteiktos apmeklējumam, zvanīt pa tālruni: 29342315 vai rakstīt e-pastā: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.
4.2.3. Saņemot pakalpojumu klātienē, ievērot papildus drošības pasākumus Covid-19 mazināšanai, ievērot 2 m distanci un citus valstī noteiktos ierobežojumus;
4.2.4. Iesniegumus var iesniegt elektroniski Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. ;
4.2.5. Jautājumu gadījumos zvanīt pa tālruni 29342315 darba dienās no plkst. 9.00 līdz 17.00.
4.3. Preču piegādātājiem, pakalpojumu sniedzējiem:
4.3.1. Sazināties ar izglītības iestādes darbiniekiem pa tālruni 25926400 un vienoties par preču piegādi.
4.4. Brīdinājums, ka Izglītības iestādē nedrīkst atrasties personas, kurām noteikta pašizolācija, mājas karantīna vai izolācija, vai kurām ir elpceļu infekcijas pazīmes,
4.5. Norādes - ievērot 2 metru distanci no pārējām personām.
5.1. par Covid–19 infekcijas aktualitātēm;
5.2. norādes – ievērot 2 metru distanci no pārējām personām;
5.3. par individuālajiem drošības pasākumiem;
5.4. par pareiziem roku higiēnas nosacījumiem;
5.5. par atbildīgu rīcību pandēmijas apstākļos.
III. Piesardzības pasākumi distancēšanās nodrošināšanai
24.1. "Saulēniņu" grupā pa savas grupas ieeju līdz garderobei.
24.2."Kāpēcītis" un "Pīlādzītis" grupā līdz garderobei( ievērojot garderobē distanci) pa galveno ieeju.
24.3."Ābolītis" un "Mākonītis" grupas bērni tiek saņemti / atdoti pie galvenās ieejas.
24.4. Pēcpusdienā, izņemot bērnus no bērnudārza
59.1. Izolē bērnu atsevišķā telpā, kurā nodrošina tā paša pieaugušā, kas kontaktējās ar bērnu pirms tam, klātbūtni. Darbiniekam tiek nodrošināti individuālie aizsardzības līdzekļi;
59.2. Sazinās ar bērna vecākiem, kas nekavējoties ierodas pēc bērna. Vecāki telefoniski kontaktējas ar savu ģimenes ārstu;
59.3. Bērns tiks ārstēts atbilstoši veselības stāvoklim un atgriezīsies Izglītības iestādē saskaņā ar ārstējošā ārsta norādījumiem.
VII Noslēguma jautājumi
Jauku, saulainu un drošu vasaru!
Varakļānu bērnudārza mazo Sprīdīšu mācību gads nu jau ir noslēdzies.
Pēc jaunās kompetenču programmas Bērnu sasniegumi ir novērtēti. Visi bērni, kuri regulāri apmeklēja pirmsskolu ir apguvuši savu mācību vielu savā vecumposmā un ir gatavi startēt uz nākamo posmu. Lai arī attālināti noslēdzās šis mācību gads, bērniem, kuri nav nākamie pirmklasnieki, cerēsim ka nākamai gads būs atkal redzēšanās un darbošanās gads bērnudārzā.
Pašiem lielajiem bērniem - nākamajiem skolniekiem - mācību gads bija nedaudz pagarināts. Izlaidums 19. jūnijā. Viss ir jauki un skaisti, tikai skumji ka nākamie pirmklasnieki, kuri nu tik februārī bija sākuši uzņemt zinību lidojumu un cerējuši uz aizsāktajiem lielajiem grupas projektiem un projektu realizāju, pēkšņi bija viss jāpārtrauc – sapņi apstājās nesasniegti. COVID.
Sākumā nebija viegli - ne ko saprast kā jārīkojas, ne kā ko darīt. Lai bērni turpinātu apgūt zināšanas, skolotājas attālināti lūdza palīgos vecākus, vecākos brāļus vai māsas, lai bērni apgūtu zināšanas, turpinātu pilnveidoties un sagatavoties skolai. Nākamie skolnieki ir sasnieguši gala mērķi – zinību novērtējums ne visiem bērniem ir objektīvs, bet izziņu par pirmsskolas programmas apgūšanu saņem visi un Izlaidums.
Kompetenču programmai ir tāds interesants zemteksts ar atslēgas vārdiem
SISTEMĀTISKUMS
REGULARITĀTE
PIERADUMS
NEPIECIEŠAMĪBA
NEATLAIDĪBA
- ZINĀŠANAS
GANDARĪJUMS PAR PAVEIKTO -
Skolotājām, vadot un organizējot bērnus grupā, ir nepieciešama vecāku gan tieša, gan netieša palīdzība. Vecāki regulāri bērnu atbalstot, stimulējot un pozitīvi novērtējot, rada bērnam pieradumu, nepieciešamību un vēlmi iepriecināt vecākus, kas ir nepieciešamība, lai bērns pilnveidotos un attīstītos.
Savukārt pieradums, pie pozitīva novērtējuma un stimulācija radīt un apgūt labāk, veido bērnam neatlaidību, kas rada bērnam sistemātiskumu. Gala rezultāts – zināšanas un gandarījums par paveikto - bērnam un vecākiem - šādi izskatās atgriezeniskā saite.
Skolotājām bez vecāku netiešas un tiešas palīdzības nav iespējams bērnam iemācīt neieradinātas lietas,
* rītos , ienākot pirmsskolas teritorijā, visiem darbiniekiem jāsaka LABRĪT,
* pirms ieej telpās ir jānoslauka kājas,
* jāievēro personīgā higiēna un līdzi jābūt nepieciešamajiem piederumiem,
* rokas jāmazgā ar ziepēm un akurāti,
*apģērbam, un mīļmantiņām jābūt tīriem un akurātiem,
*jāievēro drošība uz ceļa, pie ūdens, sabiedriskās vietās,
*jāievēro pieņemtās uzvedības normas kultūras pasākumos, uz ielas un vispār jebkurā sabiedriskā.
Bērns ir vecāku spogulis.
Lai bērns augtu vesels, gudrs, atsaucīgs un pozitīvi domājošs, vecākiem ir jābūt kā paraugam. Bērns mācās un gūst pieredzi darbojoties un apgūstot jaunas iemaņas tieši ģimenē.
Uzsākot kompetenču programmas apgūšanu, grupās vairāk tika pievērsta uzmanība pašapkalpošanās jomā - lielākie bērni paši sev izvēlas porcijas lielumu, pēc savām vēlmēm to papildinot (uzlabojas apetīte), paši izvēlas dienas apgūstamā uzdevuma piedāvātos variantus, paši izvēlas uzdevuma veikšanai nepieciešamos darba rīkus, iekārtojas darbam, sakārto savu darba vietu, paši secīgi ģērbjas - skolotājas tikai dod norādes par veicamo uzdevumu un pārrunā par šī uzdevuma nepieciešamību. Regulāri darbojoties bērnā rodas pieradums un nepieciešamība pēc kaut kā jauna izzināšanas, izgaršošanas, sajušanas, redzēšanas - izveidojas griba un nepieciešamība.
Lai mazais justos laimīgs, pašapmierinātības primārā vajadzība ir sāta sajūta. Bērni bieži dārziņā apliecina, ka negaršo dažādi ēdieni - tos pat nepagaršojot. Grupiņā skolotājas, lai atrisinātu šo problēmu, kā uzdevumu izvirza tēmu "Veselīgs ēdiens" un kopā ar bērniem gatavo "negaršīgos ēdienus". Pēc nodarbības izrādās ka šis ēdiens, kopā gatavotais, izrādās ne tikai garšīgs, bet arī veselīgs. Vecāki - gatavosim kopā ar bērniem - vārīsim putras, gatavosim dažādus saldos ēdienus un salātus. Ja bērns pats piedalās gatavošanā, tad ēdiens noteikti būs garšīgāks un bērnam būs pieredze par ēdienu dažādību.
Mēs pasaulē vērtīgi ar to, ar ko mēs atšķiramies no citiem, tāpēc audzinām un veidojam vērtības un pieredzi bērnos ģimenē, pēc ģimenes tradīcijām, ieraduma un vērtībām, lai bērnos redzētu to, ko paši gribam viņos ieraudzīt. Skolotājas nevar iemācīt bērnos nepieradinātas un nekoptas bērnu vēlmes gribu un citas īpašības, ja ģimenē par to neaizdomājas.
Noslēdzoties mācību gadam, gribas lielu paldies teikt ģimenēm, kuras lielu uzmanību pievērš savu bērnu pilnveidošanai, attīstībai, pieradumam, pozitīvai novērtēšanai, atbalstīšanai. Šogad ar lieliem plāniem uzsāka darbu Iestādes padome ar priekšsēdētāju Ivetu Sondori un vietnieci Lienīti Kondratoviču. Izdevās realizēt pusi no iecerētā - Latvju zīmju papildināšana, Ziemassvētku organizēšana, Talantu konkurss. Milzīga pateicība padomes sastāva vecākiem, metodiķei un skolotājiem un visiem iestādes darbiniekiem par ieguldīto darbu. Ceram uz tālāku sadarbību un nepabeigto ieceru realizāciju.
Iestādes padomes priekšsēdētāja Iveta Sondore: Liels prieks par lielisko komunikāciju darbiniekiem ar vecākiem, paldies par kopīgo darbu bērnu izaugsmē un attīstībā. Paldies par plašo pasākumu un aktivitāšu dažādību. Lai tik pat lieliska sadarbība arī turpmāk! Lai arī vecākiem liela interese līdzdalība bērna ikdienas dzīvē.
Pirmsskolas kolektīva darbinieki izvērtējot 2019/2020 mācību gadu:
Logopēde Katrīna Spridzāne: Šis mācību gads ir bijis ļoti neierasts, tomēr gan darbs klātienē, gan attālināti norisinājās sekmīgi. Šis laiks deva lielisku iespēju - papildināt metodisko bāzi logopēdijā. Lielu paldies varu teikt tiem vecākiem, kuri iesaistījās attālinātajā mācību procesā, tiem, kuri sniedza atgriezenisko saiti. Sadarbība ar kolēģiem nesagādāja problēmas, tieši otrādi, no kolēģiem vienmēr var saņemt milzīgu atbalstu, dalīties pieredzes apmaiņā. Paldies Jums! Perspektīvā, nākamajā semestrī, vēlētos nostiprināt veiksmīgu sadarbību ar vecākiem, jo valodas korekcijas procesā būtu vērojama daudz pozitīvāka dinamika, ja vecāki vairāk iesaistītos sadarbībā, ieklausītos logopēda ieteikumos un savu iespēju robežās palīdzētu bērniem arī mājās. Vēlu mums visiem izturību un veiksmīgu nākošo, 2020./2021. mācību gadu!
Ābolīša grupas skolotājas Natālija, Ilze: Paldies vecākiem ka ieklausījāties savos bērnos un ieguldījāt darbu bērnu izglītošanā, audzināšanā un ieklausīšanā. Sadarbojoties mēs daudz labāk spējām sasniegt iecerēto, kā arī bērnam devām iespēju sajust drošības sajūtu.
Taču cienījamie vecāki esiet vienoti, pieklājīgi, saprotoši, uzmanīgi pret savu bērnu un nebaidieties viņam pateikt “nē”. Nepieļaujiet ka bērns jums diktē savus noteikumus, noslēdziet ar bērnu vienošanos par noteikumiem un to izpildi, jo pieaugušais esat jūs un jūs esat atbildīgi par sava bērna veselību, drošību un audzināšanu.
Mākonīšu grupas skolotāja Marta: Neparastu notikumu gads. Darbīgi, zinātkāri bērni. Prieks par bērnu izaugsmi. Attālinātās mācības, tik dažāda vecāku attieksme pret to. Citi atsaucīgi, citi noraidoši, daži izvairās no kontaktēšanās.
Novēlējums vecākiem – mīliet savus bērnus, iedrošiniet, atbalstiet un esiet atbildīgi par viņu audzināšanu un izglītošanu.
Kāpēcīša grupas skolotāja Lilita: Paldies vecākiem par atbalstu mācībās, jo izglītības kvalitāte ir atkarīga ne tikai no pedagoga, bet arī no attieksmes ģimenē, vecāku pozitīva vērtējuma, atbalsta, palīdzības.
Saulēniņu grupas skolotāja Madara:
Aizvadīts viennozīmīgi neparastākais mācību gads. Pirmo pirmsskolas pedagoga darba desmitgadi noslēdzu ar lepnu gandarījuma sajūtu par paveikto un mērķtiecīgi iecerēto turpmākajai darbībai. Sadarbībā ar kolēģiem, bērniem un vecākiem joprojām tiek gūtas jaunas atziņas un pieredze. Šogad vairāk prieks par vecāku atsaucību un ieinteresētību bērnu attīstībā, savas kā vecāku būtiskās lomas apzināšanās bērnu audzināšanā. Pozitīva iezīme darbojoties preventīvajās nodarbībās pret vardarbību, ka bērni apzinās un izprot situāciju, un arvien vairāk vecāku to atzīst par aktuālu problēmu. Turpmāk vēlētos vēl pārliecinošāku komunikācijas veidošanu, lai droši un atklāti izrunātu jebkuru situāciju, kas satrauc vai mulsina. Vienmēr esmu gatava atklātai sarunai, jo tikai tā mēs problēmas varam atrisināt un virzīties uz attīstību. Īgņošanās un aizvainojums mums tikai traucē! Esam brīvi, atklāti un komunikabli! Uz veiksmīgu sadarbību arī turpmāk!
Saulēniņu grupas skolotāja palīgs Ārija: Interesanti un daudzi novērojumi bērnu izaugsmē. Patīkams prieks ir tad, kad vecāki priecājas par bērna pirmajām pārvarētajām grūtībām un apgūtajām prasmēm. Bieži novēroju vecāku aklo mīlestību, kas ikdienā traucē bērnam pilnveidoties, attīstīties.
Šogad strādāju kopā ar skolotājām Ingu un Madaru. Es priecājos, ka mūsu kolektīvā ir iejūtīgas, saprotošas, zinošas, izglītotas skolotājas. Paldies visiem par sadarbību! Lai jauka vasara!
Metodiķe Aija: Lai veiksmīga vasara. Atceraties, ka viss ,ko bērns dara ikdienā, ir daļa no mācīšanās. Ja pieņemsiet šos izaicinājumus, tad aizmirsīsiet vārdus “mācīties”, “iemācīties”. Lai veicas!
|
Neviens cits nekārtos mūsu sētu, mūsu ģimenes jautājumus. Un mūsu nākotne – mūsu ģimene jāveido mums pašiem kopā ar mūsu bērniem.
Ir veiksmīgi noslēdzies aktīvais darba cēliens. Jaunās programmas realizēšanai un pirmsskolas attīstībai ļoti lielu materiālo atbalstu esam saņēmuši no Varakļānu novada Domes - PALDIES. Arī turpmāk ceram uz sadarbību un atbalstu no pašvaldības mazo Varakļāniešu nākotnē. Ar jauno mācību gadu gaidīsim vecākus, kuri uztic mums savus bērnus un līdzdarbojas ar jaunu degsmi, atvērti jaunām idejām, iecerēm un interesi. lai veiksmīgi palīdzētu savam lolojumam. Gaidīsim visus arī jaunajā mācību gadā.
Lai visiem veselīgs,veiksmīgs, drošs un saulains vasaras periods!
Varakļānu pirmsskolas "Sprīdītis" vadītāja Ilga
Varakļāni - vēsturiski Latgale, teritoriāli Vidzeme. Vieta, kura atrodas gandrīz vienādā attālumā no Preiļiem, Madonas, Jēkabpils, Rēzeknes.
©2020 Varakļānu pirmsskolas izglītības iestāde «Sprīdītis»
Kontaktinformācija: Rēzeknes iela 1, Varakļāni, Varakļānu novads, LV-4838,
Vadītāja Ilga Mestere:
e-pasts:bernudarzs@varaklani.lv
tālr.: 29342315
Izglītības metodiķe: Aija Apeine tālr. 26547317, e-pasts aiap@inbox.lv
Saimniecības daļas pārzine: Sandra Ūzuliņa tālr.: 25926400
Lietvedības sekretāre: Inese Vulāne tālr.: 22473808
Medmāsa: Anita Kanča tālr.: 29557299